Wednesday 27 April 2011

HALALKAH REVOLUSI DAN DEMONSTRASI? – BHG 2

Iradah Allah Subhanahu Wataala mentakdirkan dunia ini sebagai medan ujian getir kepada manusia dalam berdepan dengan tipu daya Iblis yang dibantu oleh manusia-manusia kuffar, golongan fasik dan golongan munafik. Al Quran mengkhabarkan dari zaman ke zaman, munculnya manusia-manusia yang menentang risalah tauhid yang dibawa oleh nabi-nabi bahkan mereka membunuh nabi-nabi yang diutuskan. Mereka  mengubah dan mentakwil kitab-kitab wahyu mengikut akal dan nafsu semata-mata tetapi ironinya mereka mendakwa bahawa merekalah pejuang agama yang sebenarnya. Dalam masa yang sama makar Iblis terus berjalan untuk menggoncangkan dan menyerang keimanan umat manusia dari segenap sudut kehidupan. Dunia akhir zaman diselubungi dengan fitnah yang maha dahsyat yang terang-terang mengajak manusia menjauhi Ilahi, justeru pola-pola kerosakan terus berkembang biak seperti urusan kekeluargaan dicemari dengan seks bebas, gay dan lesbian.

Manakala dalam menentang ciptaan Allah Subhanahu Wataala diwar-warkan bumi terjadi daripada Teori Big Bang dan manusia berasal daripada monyet. Dalam aspek muamalat, riba dan rasuah menjadi teras utama. Manakala dalam politik yang menjadi mauduk kepada artikel ini dipenuhi dengan slogan demokrasi, revolusi, reformasi dan demonstrasi yang mengajak manusia bertelingkah sepanjang zaman. Malah mereka dengan lantang menyebarkan slogan kebebasan, kesamaan dan kesamarataan bagi mengabui khalayak ramai. Apakah  sistem demokrasi berteraskan suara majoriti yang membenarkan pelanggaran hukum-hukum Allah Subhanahu Wataala patut kita terima? Tahukah kita pemimpin komunis yang melaungkan KESAMARATAAN menikmati makanan dan minuman yang enak sedangkan rakyat mereka berbaris berbatu-batu demi mendapatkan sebuku roti? Tahukah kita bahawa demokrasi dan komunisme yang dikatakan saling bertentangan itu adalah kembar bukan seiras yang diasaskan dari sumber yang sama? Apakah kita tidak merasa pelik walaupun di era yang dikatakan Perang  Dingin, terdapat Chase of Manhattan iaitu sebuah bank kapitalis terpacak megah di Moscow, ibukota negara komunis Soviet Union sejak sekian lama? Tahukah kita sekutu rapat jutawan Yahudi iaitu Jacob Schiff dan Max Warburgs  menaja dan menjual senjata kepada Russia dan membuat perkara yang sama untuk Jepun dalam Russo-Japanese War di awal abad ke 20? Benarkah Syiah itu Islam?   Apakah kita tidak tahu bahawa kaum Yahudi yang mengawal dunia hiburan dan media massa pada hari ini?

Tujuan pertanyaan di atas dilontarkan adalah untuk menjelaskan bagaimana teruknya berlaku kerosakan dalam politik yang didatangkan oleh iblis dan penyembah-penyembah iblis. Mereka mempunyai pakej yang lengkap untuk menyesatkan anak-anak Adam supaya menyulusuri jalan-jalan yang mungkar.  Sekiranya anak Adam itu cintakan dunia diumpankan dengan harta kemewahan yang melimpah ruah. Bagi yang inginkan kemegahan dikhayalkan dengan kuasa dan kebesaran. Hatta bagi yang memilih jalan agama sekalipun terpesong dengan mengamalkan ajaran yang  tidak berasaskan manhaj salafus soleh. Oleh itu adalah tidak menghairankan kegawatan demi kegawatan menimpa kepada manusia akhir zaman.

No comments:

Post a Comment