Sunday 11 November 2012

FITNAH OF THE NON BELIEVERS


Orang bukan Islam tidak percaya bahawa (1) Allah Subhanahu Wataala adalah Tuhan yang mencipta alam semesta dan seluruh isi alam. (2) Nabi Muhammad Sallallahi Alaihi Wassalam adalah pesuruh Allah dan nabi akhir zaman. (3) Manusia dijadikan untuk menyembah Allah Subhanahu Wataala dan diperintahkan supaya taat kepada suruhan dan laranganNya dengan para rasul memberi panduan.  (4) Manusia akan menghuni dunia ini buat sementara waktu sehinggalah berlaku kehancuran apabila tibanya hari Kiamat. (5) Mereka kemudiannya akan diadili di mana balasan baik adalah syurga manakala balasan jahat adalah neraka. (6) Syaitan, iblis dan jin adalah makhluk Allah Subhanahu Wataala yang akan sentiasa menggoda dan mengajak umat manusia di dunia ini untuk mengingkari Allah Subhanahu Wataala sehingga hari Kiamat. (7) Dalam menjalani kehidupan di dunia ini, terlalu banyak rahsia dan perkara-perkara ghaib dalam kekuasaan Allah Subhanahu Wataala yang tidak diketahui umat manusia. 
Setelah menguasai media, kewangan dan politik dunia, orang bukan Islam berusaha untuk menghancurkan agama Islam. Mereka melabelkan agama Islam sebagai jumud, zalim dan anti kebebasan. Lantaran itu mereka melakukan kerja-kerja menghina agama Islam, orientalis Barat mengkaji agama Islam untuk memesongkan ajaran Islam, melancarkan dakyah terhadap umat Islam supaya meninggalkan ajaran Islam yang ada sangkut paut dengan aspek kekeluargaan, ekonomi, pelajaran dan politik. Mereka memaksa orang Islam mengikut gaya hidup mereka. Mereka berselindung di sebalik slogan kebebasan, kesamarataan, keadilan dan persamaan secara menggunakan akal tanpa batasan. Lihatlah institusi keluarga, sosial, politik, ekonomi yang telah mengalami keruntuhan secara mendadak sejak 200 tahun yang lepas. Dari sudut cara berpakaian, mereka berjaya menelanjangkan ramai wanita apabila memperkenalkan fesyen yang mendedahkan tangan, payu dara, peha dan kaki. Mana pergi kimono Jepun, Cheongsam China, hanbok Korea, saree India, baju kurung Melayu, jubah Afrika hatta over dress dan kyrtle perempuan British? Pada hari ini kita dapati ramai wanita dari Timur ke Barat memakai baju jarang, seluar pendek, T-Shirt singkat walaupun mereka berada di Alaska. Ini baru satu contoh!
Apa yang pasti agama Islam adalah satu-satunya agama yang dibenci, diasak dan diserang dari segenap sudut oleh golongan bukan Islam. Tidak sedikit umat Islam yang telah masuk perangkap ini secara langsung atau tidak langsung dan masing-masing akan dipertanggungjawabkan apabila tiba masanya. Orang bukan Islam gagal memahami bahawa anutan agama Islam adalah berteraskan wahyu Allah Subhanahu Wataala manakala ajaran agama lain adalah berdasarkan akal, eksperimen dan pengalaman pembawa ajaran-ajaran tersebut.
Merekalah yang memulakan konflik, persengketaan, peperangan dan porak peranda dalam sejarah peradaban manusia. Mereka memberikan faktor alasan ekonomi, politik, sosial atau perebutan tanah tetapi yang sebenarnya adalah atas perbezaan agama. Ianya bermula sejak manusia dijadikan di mana perbezaan di antara nilai baik dan nilai jahat dalam kehidupan akan saling bertentangan dari zaman ke zaman sehinggalah hari Kiamat. Mereka meneruskan kesinambungan gerak kerja iblis untuk menyesat dan menggoda anak Adam sehingga hari Kiamat.
“Untukmu agamamu, dan untukku agamaku” Al-Kafiirun, 109:6

No comments:

Post a Comment